Vitalife

Egészséges életmódról, diétáról, sportról, személyes tapasztalatokról

Édesség viszony, cukor iszony

2016. június 08. 21:39 - vitalife

Ma egy kicsit arról fogok írni, hogy milyen viszonyban is állok/álltam az édességekkel, a cukorral teletömött nasikkal. Azért mondanám inkább azt, hogy álltam, mert jelenleg nem fogyasztok olyan dolgokat, amiben a finomított cukor bármilyen formában is jelen van. Azt elárulom, hogy nálam az édességfüggőség olyan szinten volt jelen, hogy egy óriás tábla Milka csokit képes voltam negyed óra alatt magamba tömni. Utána pedig még lecsúszott egy-két szelet sütemény, vagy valami hasonlóan édes dolog. Az évek során kipróbált diéták ezért is fulladtak kudarcba nálam, mert ugye mindenféle fogyókúrás módszer szigorúan tiltja az édesség fogyasztást. Hát én képtelen vagyok lemondani erről az édesszájúságomról!!! Napokig, sőt hetekig is bírtam olykor-olykor a siker reményében, de a végén mindig elcsábultam, és onnantól kezdve halálra volt ítélve a diétám. Az a csoda, hogy ennyi cukros dologtól nem lettem a terhesség során cukorbeteg!

A szervezetem azonban jelezte, hogy nagyon nem jó, amit teszek vele, folyamatos gyomorfájás kínzott, a bőröm is megsínylette az évek alatt ellene elkövetett cukormerényletet. Ezért úgy döntöttem, hogy nem tehetem ezt tovább magammal. Sokat olvasgattam a témában, utána jártam a dolgoknak és a betegségem kapcsán is azt a javaslatot kaptam, hogy hagyjam el a finomított szénhidrátok fogyasztását, de elsősorban a cukorról szoktassam le a szervezetemet. Így eldöntöttem, hogy teszek egy próbát, és elhagyom a cukrot tartalmazó ételek, italok fogyasztását. A cukor mellőzése elárulom, komoly elvonási tüneteket okozott nálam az első héten… fejfájás, szédülés, idegesség, ez utóbbi nem kis mértékben. Sose hittem, mikor ezt hallottam, és igaz összehasonlítási alapom sincs, de ez tényleg olyan lehet, mintha a drogról vagy az alkoholról próbálna valaki leszokni! :( Nagyon durva, de megérte, mert azóta sokkal jobban vagyok, és már nem törnek rám falási rohamok.

Már viszonylag rövid idő elteltével teljesen elmúlt a gyomorbántalmam, a bőröm szebb lett és sokkal több energiám van, mint valaha is volt. Közérzetem is sokat javult az óta, nem beszélve arról, hogy az életmód, amit követek kiegészítve a cukormentes élettel nem kevés testsúlycsökkenést is hozott magával, a terhesség alatt és a szoptatási időszak elején felszökött kilóktól megszabadultam, sőt még kicsit az induló súlyom alatt is vagyok.

Na de akkor a legfontosabb, mielőtt azt hinnéd, hogy egyik pillanatról a másikra leszoktam az édességekről vagy a jó kis házi süteményekről. NEEEEM, kizárt dolog, azóta is rendszeresen eszem csokikat és különböző édességeket, na jó, persze nem az óriás tábla Milka csokit és a cukorral teletömött süteményeket. A cukrot lecseréltem xilitre és eritritolra. A közhiedelemmel ellentétben egyiknek sincs semmiféle utóíze vagy káros hatása.  És semmivel sem drágább, mint a finomított kristálycukor, mivel ezekből nem használok annyit, és ha az ember jól utánajár, elég kedvező áron tud ezekből vásárolni. Nem beszélve arról, hogy az egészség a legfontosabb!!!

Szóval egy szó, mint száz egészségesebben élek, jobb a közérzetem, fogyok és mindezt úgy, hogy nem éhezek közben, finomakat eszek…igen, ÉDESSÉGEKET is, és a legfontosabb, hogy a kisfiam is szépen fejlődik és kiegyensúlyozott baba.

Szerencsére már itt Magyarországon is lehet kapni különböző csokoládékat, amik nem finomított cukorral készülnek. Mutatok párat, amiket én szoktam fogyasztani:

torras1.jpg

wawel_coconut-500x500.jpg

Mindkét márkának több ízvariációja is van, lehet válogatni kedvetekre! Én általában internetről rendelem őket, de mindkettő csoki megtalálható üzletben is, ha nem találkoztál még velük és érdekel, akkor írj és elküldöm hol szerezhetőek be! ;)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vitalife.blog.hu/api/trackback/id/tr598793634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása