Vitalife

Egészséges életmódról, diétáról, sportról, személyes tapasztalatokról

Ha már javában tombol a bodzaszezon...

2016. június 05. 15:19 - vitalife

Mióta az eszemet tudom, imádom a bodzaszörpöt. Annak idején nagymamám literszámra gyártotta ezt a finom kis nedűt, az unokák persze egyfolytában rájártak! Nem is értem, miért?!? :) Nagyikám nagyon finoman tudta elkészíteni.

Természetesen ebbe a fincsi kis itókába kilószám tette bele a kristálycukrot, akkor ezzel mi mit sem törődve, nyakaltuk befele a hűsítő szörpikét. Ma már azért nem biztos, hogy annyit ledöntenék belőle! :D Na de nem azért, mert már nem szeretem a bodza fenséges ízét, vagy illatát, hanem azért mert a cukrot iktattam ki az életemből. A betegségemből kifolyólag más választásom nagyon nem is volt, de rájöttem ezzel csak a szervezetem egészségét szolgálom. Nem csak a Pco tünetei enyhültek röviddel a cukor mellőzését követően, hanem egyéb jótékony hatását is tapasztaltam annak, hogy nem tömöm magamba a kristálycukor semmilyen formáját.

Na hát, mivel még mindig imádom a bodzát és a kertünkben is akad belőle bőven, ezért elkészítettem egy egészségesebb verzióját, ami meg kell hogy mondjam, nagyon finomra sikeredett.

20160602_152646_2.jpg

És azt tudtátok, hogy számos jótékony hatása is ismert eme remek kis növénykének?
Csak, hogy a legfontosabbakat említsem:
- immunrendszer erősítő pl. influenza vagy megfázás esetén remek
- erős antioxidáns hatású
- hashajtó
- enyhe vízhajtó
- vesevédő
- csökkentheti a koleszterinszintet
- öregedésgátló hatású

Már alig várom, hogy a kertben meghagyott virágok bogyókat hozzanak, abból ugyanis lekvárt fogok készíteni, ami szintén nagyon jótékonyan hat a szervezetünkre. Természetes az is cukormentes lesz! ;)

Addig is megosztom Veletek a szörp receptemet.

Hozzávalók egy 2,5 literes befőttes üvegnyi mennyiséghez:
- jó sok bodzavirág (amennyi belefér az üvegbe, úgyis összefonnyad, ahogy rámegy a víz)
- 1 db citrom
- kb. 25-30 dkg xilit
- egy kevés befőtt tartósító

Elkészítés:
Kb. 2 liter vizet, a xilittel és a befőtt tartósítóval felrakjuk forrni.
Addig a bodzavirágokat belerakjuk az üvegbe (fontos, hogy nem kell előtte megmosni, mert akkor a lényegi részt, a kis virágporocskákat kimossuk), majd a citromot (ezt viszont jól megmosva) karikákra vágva, szintén az üvegbe rakjuk.
Ha a szirup felforrta, akkor még forrón a bodzavirágra öntjük, majd egy tányérral lefedve eltesszük, egy nem túl meleg helyre. Kb. 3-4 napot hagyjuk állni, és minden nap egyszer megkevergetjük.
Ezt követően leszűrjük, üvegekbe töltjük és már fogyaszthatjuk is a finom és egészséges hűsítőnket.
Ebből a mennyiségből nekem kicsivel több, mint 2 liternyi szörp lett.

20160605_133932_2.jpg

20160605_135650_2.jpg

Én a legjobban szódavízzel felöntve, és citromkarikával szeretem fogyasztani.
Egészségetekre!

20160605_141809_2.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vitalife.blog.hu/api/trackback/id/tr298781280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása